پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

لوگوی پورشه چیست؟

۷ بازديد
اما اولین سوالی که باید پس از آشنایی با پورشه در این مقاله به آن پاسخ دهیم این است که لوگوی پورشه چیست؟ پورشه آرمی است که برای سنت‌ها ارزش بسیار زیاد قائل است و آن‌ها را با نوآوری‌های تازه ادغام می‌کند. تمام خودروهای لوکس این برند از ظرافت و زیبایی بی‌نهایت در فناوری خود برخوردار هستند. لوگوی شرکت پورشه نیز به همین صورت است زیرا در آن نیاز تاریخی در چارچوب از قدرت محصور شده است. لوگوی پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ معرفی شد و از آن زمان تا امروز تغییراتی داشته است.

برای ساخت لوگو آنلاین در بیزگو کلیک کنید.

معنی لوگو پورشه

عنصر اصلی که در نگاه اول با جستجو در اینترنت و دانلود لوگو پورشه توجه ما را به خود جلب می‌کند یک اسب سیاه است. در واقع معنی لوگو پورشه با وجود نقش بستن این اسب بر روی آن، می‌تواند تداعی کننده سرعت، قدرت و آزادی در ذهن ما باشد. اما کسانی که با نمادها آشنا هستند می‌توانند مفهوم عمیق‌تری از آرم پورشه به دست آورند.

 اسبی که بر روی لوگوی این شرکت قرار گرفته در واقع نشانی از اشتوتگارت است. این شهر آلمانی در حال حاضر کارخانه اصلی این شرکت را در خود جای داده است. چهار بخش متمایز شده در لوگوی این برند در واقع از نشان پادشاهی وورتمبرگ گرفته شده است. شاخ‌های به کار رفته شده در لوگوی پورشه نماد منابع طبیعی هستند. خطوط قرمز و سیاه، یادآوری از سنت‌های کلاسیک و تمایل به کمال خود یعنی وحدت فناوری و تجهیزات هستند.

تاریخچه لوگوی پورشه

از زمان معرفی و طراحی لوگوی آرم پورشه یعنی سال ۱۹۵۲ تا امروز لوگوی این برند دچار تغییراتی شده است. بنابراین در این قسمت می‌خواهیم تاریخچه آرم پورشه را در طول این سالیان طولانی بررسی کنیم.

از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۸

وکتور لوگو پورشه در این سال‌ها دو گوزن را نشان می‌دهد که بر روی پاهای عقب خود در سمت چپ و راست به حالت سپر ایستاده‌اند. گوزن‌ها جهت مخالف خود را نگاه می‌کنند و به عنصر مرکزی تکیه می‌کنند. این دو حیوان شاخ‌های قدرتمندی دارند که از میل به مبارزه و قدرت فوق‌العاده آن‌ها صحبت می‌کند. این ویژگی برای شرکت پورشه اهمیت بسیار زیادی داشت. به این دلیل که این شرکت در تولید خودروهای اسپرت و سواری فعالیت می‌کرد؛ در نتیجه استقامت و سرعت برای آن‌ها ارزش بسیار زیادی داشت.

از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۸

در لوگو ماشین پورشه در آن سال‌ها اسبی باهیبت و ناآرام خودنمایی می‌کرد. این اسب رنگ مشکی داشت که با پس‌زمینه زرد و طلایی آن تضاد چشمگیری را ایجاد کرده بود. همچنین از یک سپر نیز به عنوان پایه استفاده شده بود. در داخل این سپر، شکل حیوان به رنگ زرد ساخته شده است. خطوط نازک به کار رفته شده در این قسمت به سختی توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این خطوط نازک در واقع خطوط بدن حیوان را تشکیل می‌دهند. یال این اسب آزادانه در حرکت بوده و دم آن کمی در قسمت سمت راست کوتاه‌تر می‌شود تا از چارچوب خارج نشود.

از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۲

آرم پورشه این بار با یک سپر اما ظریف‌تر و بالاتر از نسخه قبلی خود نمایش داده شده است. در واقع می‌توان گفت این نسخه شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی آن دارد. تنها تفاوتی که این دو با یکدیگر دارند عدم وجود لبه‌های دوتایی در امتداد شاخ‌ها و لبه‌های نازک‌تر در قسمت‌های زرد است. بقیه قسمت‌های این لوگو به وسیله نوارهای قرمز و مشکی اشغال می‌شوند.

از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۳

هنگامی که شرکت پورشه برای اولین بار لوگوی خود را در سال ۱۹۵۲ معرفی کرد، مشخص شد که لوگوی این برند در واقع ترکیبی از دو نماد قبلی آن یعنی سپر و اسب است. طراحان این لوگو تمام تلاش خود را کردند تا سنت‌های معروف این شرکت آلمانی را بر روی لوگوی آن حفظ کنند و بر ریشه‌های تاریخی تاکید بسیار زیادی داشتند.

 برای انجام این کار از نشانه‌های معتبر ایالت وورتمبرگ و اشتوتگارت استفاده کردند. این‌گونه بود که آرم ماشین پورشه ظاهر شد. از طرفی دیگر، طراحان یک تغییر دیگر در این لوگو بوجود آوردند و آن این بود که علامت اسب را در مرکز این لوگو که متشکل از چهار قطعه با شش شاخ و هشت خط قرمز و مشکی است قرار دادند.

از سال ۱۹۶۳ تا به امروز

اما در سال ۱۹۶۳ لوگوی برند پورشه برای آخرین بار دچار تغییراتی شد. البته این تغییرات چندان قابل توجه نبود زیرا این شرکت تنها بر اساس لوگوی قبلی خود نسخه مدرن‌تری از آن را ایجاد کرد. از آنجایی که این شرکت همیشه محصولات لوکس و پیشرفته‌ای را به مشتریان خود عرضه می‌کرد؛ بنابراین به لوگویی احتیاج داشت که مطابق با پیشرفت تکنولوژی زمان خود باشد. نتیجه تمام تفکرات به این منجر شد که طراحی سپر این لوگو در قسمت پایین عناصر سه‌بعدی تشکیل شد. همچنین به جای رنگ زرد از رنگ طلایی در طراحی این لوگو استفاده شد. 

اسب سیاهی که نشان دهنده نماد معروف شرکت پورشه بود این بار ویژگی‌های بسیار برازنده و قابل قبولی پیدا کرد. رنگ‌های شرابی جایگزینی برای راه‌راه‌های قرمز روشن شدند. سپر مرکزی این لوگو به شکل یک خط سیاه نازک طراحی شد و قسمت بالایی سپر بزرگ امروزه قوسی شکل است. این لوگو پس از سالیان طولانی همچنان دست نخورده باقی مانده و به نظر می‌رسد که مسئولان شرکت پورشه فعلا تصمیمی مبنی بر تغییر لوگوی خود ندارند.

بررسی مهم‌ترین عناصر به کار رفته شده در لوگوی پورشه

همان‌طور که می‌دانید، هنگام خلق یک لوگو از عناصر مختلفی مانند طرح، رنگ، فونت و... استفاده می‌شود. در این بخش می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین عناصر به کار رفته در آرم پورشه بپردازیم:

طرح

لوگویی که امروزه تمام مردم دنیا از شرکت پورشه و خودروهای آن در ذهن دارند، یک تاج طلایی است که از ۴ قسمت تشکیل شده و یک تاج کوچک‌تر درست در وسط آن قرار گرفته است. چهار بخش آرم پورشه دارای دو تزیین متفاوت هستند. در قسمت بالا سمت چپ و قسمت پایین سمت راست هر کدام سه شاخ را نشان می‌دهند. قسمت سمت راست بالا و پایین سمت چپ نوارهای مشکی و قرمز رنگی بر روی آن‌ها نقش بسته که این نوارها از هرالدری وورتمبرگ گرفته شده‌اند. همچنین در وسط لوگو پورشه یک اسب سیاه را با نوشته ظریف اشتوتگارت در بالای آن مشاهده می‌کنید.

 

رنگ

از جمله رنگ‌های اصلی لوگوی آرم پورشه می‌توان به طلایی، مشکی، قرمز و زرد اشاره کرد. رنگ لوگو پورشه در طول سالیان مختلف دچار تغییراتی شده است. رنگ قرمز اصلی‌ترین رنگ این لوگو بوده است. آرم پورشه در سال ۱۹۵۴ رنگ قرمز بود و در سال ۱۹۶۳ دچار تغییراتی شد و به رنگی مابین قرمز و نارنجی تغییر پیدا کرد. سرانجام در سال ۱۹۹۴ خطوط طلایی به این رنگ‌ها اضافه شد تا علامت این شرکت مشخص‌تر به نظر برسد. همچنین رنگ چاپ وکتور لوگو پورشه از طلایی به مشکی تغییر پیدا کرد.

فونت

برای اینکه آرم پورشه اصالت خود را از دست ندهد، توسعه‌دهندگان آن به طور هم‌زمان از دو نماد معروف یعنی اسب و سپر در ساخت و طراحی این لوگو استفاده کردند. متن قرار داده شده بر روی لوگو ماشین پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ بر روی لوگوهای این شرکت ظاهر شد. نوشته‌های روی این لوگو در واقع دو نشانه جغرافیایی بودند که برای شرکت پورشه اهمیت بسیار زیادی داشت. کلمه اشتوتگارت در داخل و کلمه پورشه در بیرون آن قرار داشت. کلمه اشتوتگارت با حروف سیاه و نازک و کلمه پورشه با حروف روشن‌تر و با چیدمانی آزاد به رنگ مشکی و با فونت sans-serif نوشته شده است.

لوگو هیوندای

۶ بازديد
شرکت‌های خودروسازی مهم در جهان برای اینکه قدرت و کیفیت برتر خودروهای خود را نشان دهند سعی می‌کنند لوگویی طراحی کنند که برازنده برند آن‌ها باشد. شرکت هیوندای یکی از بهترین شرکت‌های خودروسازی ژاپنی است که کیفیت خودروهای آن به سراسر جهان ثابت شده است. آرم لوگو هیوندای را می‌توان در کتاب رکوردهای گینس به عنوان محافظه کارترین لوگو ثبت کرد. به این معنی که در کل تاریخ، لوگوی این برند تقریباً بدون تغییرات بسیار زیادی باقی مانده است. اگر دوست دارید تا با معنی برند هیوندای آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم درباره لوگو هیوندای و تاریخچه آن صحبت کنیم. درباره طراحی لوگو با آیفون در بیزگو بیشتر بخوانید.
معرفی شرکت هیوندای هیوندای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی است که در صنعت و حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، اما در سطح بین‌المللی بیشتر با تولید موتورسیکلت‌ها و خودروهای خود شناخته می‌شود. زیرا وسایل نقلیه این شرکت یکی از بهترین نمایندگان برندهای آسیایی محسوب می‌شوند. این شرکت در سال ۱۹۴۶ و توسط Soichiro Honda تاسیس شد. سوئیچیرو هوندا بنیان‌گذار این برند یک مهندس بااستعداد بود که در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد. اما علی‌رغم عدم تحصیل، در کارگاه‌های خودروسازی مشغول به کار شد و در سن ۲۰ سالگی توانست تعمیرگاه خود را باز کند. لوگوی هیوندای سمبل چیست؟ اما سوالی که برای بسیاری از افراد پس از دیدن لوگو هیوندای به وجود می‌آید این است که لوگوی هیوندای سمبل چیست؟ معنی برند هیوندا کامل مشخص و نمادین است. اگرچه بسیاری از مردم هنوز متوجه آن نیستند اما حرف "H" نشان‌دهنده حرف اول نام خانوادگی موسس این شرکت است. از طرفی دیگر، این لوگو کمی به صندلی کلاسیک شباهت دارد.
این موضوع نشان‌دهنده اولین دوچرخه‌های موتوری ساخته‌شده توسط این شرکت بودند که به صندلی راحتی مرتبط می‌شدند. زیرا نشستن بر روی آن‌ها بسیار راحت بود. تاریخچه لوگو هیوندای در این قسمت می‌خواهیم تاریخچه لوگو هیوندای را در طی چندین سالی که از تاسیس آن می‌گذرد بررسی کنیم: از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ اولین لوگو برای برند هیوندا در سال ۱۹۶۱ طراحی شد و به مدت ۸ سال برای این شرکت باقی ماند. این لوگو مستطیل شکل بود و رنگ شرابی روشن و سفید داشت. قسمت بالای لوگو حرف بزرگ "H" قرار داشت که میله‌های عمودی شکل آن به‌صورت مورب از مرکز کشیده شده بودند. این نشان در قسمت بالای لوگوتایپ و به حروف بزرگ و با فونت سریف و خطوطی تمیز نوشته ‌شده بود. از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۱ پس‌ازآن، این نشان در سال ۱۹۶۹ بار دیگر طراحی شد. این بار آرم هیوندای لوگو خود را حفظ کرد، اما لوگو تایپ را از نشان خود حذف کرد. از طرفی دیگر، شکل و سبک لوگوی هیوندای به‌طور کامل تغییر کرد. به‌طوری‌که این مستطیل‌ها به‌صورت عمودی قرار گرفت و حرف "H" به‌صورت باریک‌تر و بلندتری تغییر پیدا کرده بود. درباره پالت رنگی آن باید گفت که ترکیبی از آبی و شرابی به رنگ تک‌رنگ سفید که حرف "H" را تشکیل می‌داد روی پس‌زمینه مشکی کاملاً یکدست قرار گرفته بود. از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۰ آرم لوگو هیوندای بار دیگر در سال ۱۹۸۱ تغییر پیدا کرد. این بار خطوط لوگو اصلاح شد و در یک پالت رنگی معکوس یعنی نوشته سیاه بر روی پس‌زمینه سفید تغییر پیدا کرد. خطوط حروف هم سطح شده بودند و لوگوی جدید بیشتر شکل مربعی به خود گرفته بود که زوایای آن گرد و ضخیم هستند.
از سال ۲۰۰۰ تا به امروز درنهایت در سال ۲۰۰۰ بود که شرکت هیوندای تصمیم گرفت باری دیگر لوگوی برند خود را تغییر دهد. آرم هیوندا در سال ۲۰۰۰ برای آخرین بار دچار تغییرات شد و تا به امروز تغییر خاصی نکرده است. به‌طوری‌که اگر در اینترنت جستجو کنید و عکس لوگو هیوندای را مشاهده کنید متوجه این موضوع خواهید شد. اما پیشنهاد می‌شود با دانلود لوگو هیوندای وارد جزئیات آن شوید و تمامی این تاریخچه نامبرده شده را بر روی آن بررسی کنید. در این سال حجم و رنگ به هویت بصری لوگوی هیوندای اضافه شد و حرف "H" کمی کشیده‌تر به نظر رسید. به این صورت که این حرف در حال لمس کردن قاب هیوندای بود. همچنین نشان از تک‌رنگ به خاکستری متالیک گرادیان با سطحی براق تغییر پیدا کرد. درباره لوگو تایپ باید گفت که لوگو تایپ قرمز شد و خطوط آن ظریف‌تر و نازک‌تر شدند. از طرفی اندازه حروف نیز تغییر کرد. نوشته هیوندا کمی کوچک‌تر شد و در کل یک تصویری بسیار متعادل‌تر به وجود آمد. تاریخچه لوگوی موتورسیکلت هیوندا اما تاریخچه‌ای که در قسمت بالا توضیح داده شد مربوط به لوگو ماشین هیوندای بود.
در این قسمت می‌خواهیم به بررسی تاریخچه لوگو موتورسیکلت هیوندا بپردازیم. از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۸ اولین لوگو موتورسیکلت هیوندای در سال ۱۹4۷ طراحی شد و فقط توانست یک سال ماندگاری خود را حفظ کند. این لوگو یک نشان آبی گرد، کشیده و به‌صورت افقی بود که روی آن حروف سفید پررنگ عبارت «هوندا موتور» را نشان می‌دادند. این حروف با فونت شکسته نوشته‌شده بودند. این لوگو به رنگ سفید و طلایی طراحی‌شده بود که قسمت چپ آن یک عنصر ظریف و شبیه به بال داشت. از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ همان‌طور که گفته شد، لوگوی قبلی فقط توانست یک سال دوام بیاورد و طراحی مجدد آن سال ۱۹۴۸ انجام شد. این بار آرم هیوندا بلندتر و وسیع‌تر شده بود و حروف شکسته سفید را به حروف بزرگ از فونت سریف در یک طراحی سفید به ما نشان می‌داد. لوگو طلایی با شکل انسانی که به سمت راست می‌دوید تکمیل شد. همچنین عنصر ظریف و بال مانند پشت مرد را گرفته بود و نوشته هیوندا را می‌پوشاند و به نوعی حسِ حرکت را به دیگران القا می‌کرد. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۸ این لوگوی هیوندا دارای دو بال فلزی بود که به سمت بالا و به طرفین می‌آمدند. در این طراحی مجدد هیچ رنگ اضافه یا هیچ حرف دیگری به این لوگو اضافه نشده بود و فقط نشان‌دهنده آزادی و سرعت بود. این دو عنصر در موتورسیکلت‌های هیوندای اهمیت بسیار زیادی داشتند و آن‌ها سعی کردند این موضوع را در لوگوی خود نشان دهند. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ در سال ۱۹۶۸ لوگو جدیدی برای موتورهای هیوندا طراحی شد. این لوگو یک بیضی افقی و متشکل از حروف "HM" بود. قاب بیضی شکل یک گل عظیم و درعین‌حال پیچیده بود که از سمت چپ آن بیرون می‌آمد و به سمت راست پخش می‌شد.
تمام لوگو در یک پالت رنگی اجرا شده بود. فقط پلاک نام آن با رنگ قرمز پررنگ نوشته‌شده بود. اما پس از چند ماه این لوگو بار دیگر ساده شد و طرح بیضی قرمزرنگ حذف شد و یک لوگو سفید و سیاه جایگزین آن شد. یکی دیگر از مواردی که از این لوگو حذف شد، عبارت «هوندا» بود. از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ در سال ۱۹۷۳ بال فلزی آرم لوگو هیوندای اصلاح شد. خطوط آن برجسته و تمیزتر شدند و پالت رنگی آن به طلایی و مشکی تغییر پیدا کرد. همچنین نشان بیضی حذف شد و کلمات با حروف بزرگ نوشته ‌شده بودند و طرح کلی ضخیم‌تر و مشکی‌تر اجرا شده بود که به نوعی ثبات و حرفه‌ای بودن بیشتری را به تصویر می‌کشد. از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ در سال ۱۹۸۵ خطوط لوگو هیوندای اصلاح شد. پالت رنگی لوگو از سیاه ‌و سفید برای نوشته و سفید، قرمز، سیاه و آبی برای قسمت فلزی تشکیل‌شده بود و سبک و قابل‌تشخیص بودند. در طرح رنگی جدید لوگو بسیار زیباتر و تازه‌تر به نظر می‌رسید و حس آزادی و تمایل به حرکت بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کرد. از سال ۱۹۸۸ تا به امروز در سال ۱۹۸۸ لوگو موتورسیکلت هیوندا برای بار آخر دچار تغییراتی شد و دیگر از آن زمان تا به امروز تغییری به خود ندیده است. این بار لوگو هیوندا به یک لوگو انتزاعی و معاصر تغییر پیدا کرد. بال با استفاده از خطوط قرمز ضخیم، باری دیگر ترسیم شدند. درباره لوگو تایپ باید گفت، لوگو تایپ با همان شکل قبلی اما بیرون از طرح اجرا شد.
پالت رنگی سفید و قرمزی که در طراحی لوگو جدید به کار گرفته‌ شده بود نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و قدرت سازنده موتورهای برند هیوندای بود. بررسی مهم‌ترین عناصر در طراحی لوگوی هیوندا ازجمله مهم‌ترین عناصری که در ساخت یک لوگو به کار می‌روند می‌توان به نماد، فونت، رنگ و... اشاره کرد. در این قسمت بیشتر به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت: نماد در ساخت هر لوگو، نماد آن اهمیت زیادی دارد.
معنی لوگو هیوندای می‌تواند از نام خانوادگی موسسان سرچشمه گرفته باشد و یا می‌تواند تداعی‌کننده دو شخصی باشد که در حال دست دادن با یکدیگر هستند. احتمالا این دو شخص می‌توانند مشتری و موسس شرکت هیوندای باشند. درواقع بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این نماد نشان‌دهنده ارتباط خوب مشتریان با این شرکت است. فونت درست است که در طول سالیان مختلف لوگو هیوندا چندین بار دچار تغییر و تحول شد، اما همیشه نوشته‌ای همراه خود داشت. به‌طور مثال اکثر اوقات حروف HONDA در زیر عنصر گرافیکی قرار می‌گیرد. برای نوشتن این عبارت و یا عبارت‌های دیگری که قبلاً در لوگو هیوندای به کار می‌رفت، از فونت سریف با خطوط نازک یا پررنگ استفاده می‌شد. رنگ وکتور لوگو هیوندای در طول این چندین سال و بسته به دوره‌های مختلف توسعه این شرکت رنگ‌های مختلفی را به خود دیده و امروزه این لوگو از روکش کروم برخوردار است که بر روی خودروهای آن و همچنین مطالب منتشرشده و تجاری قابل‌مشاهده است. رنگ قرمز به‌طورمعمول اصلی‌ترین رنگ این شرکت است که برای پس‌زمینه و در برخی موارد برای متن استفاده می‌شود.

تاریخچه لوگو پژو

۶ بازديد

پژو یکی از شرکت‌های معروف خودروسازی فرانسوی است که همه ما ایرانی‌ها با آن آشنا هستیم. فقط کافی است به خیابان بروید و ببینید که چقدر خودروهای پژو در خیابان فراوان هستند. این شرکت در سال ۱۸۱۰ و توسط آرماند پژو تاسیس شد و توانست خودروهای متنوع را طراحی و وارد بازار کند.

 اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که معنی لوگو پژو چیست و تاریخچه لوگو پژو از کجا آمده است؟ اگر شما هم کنجکاوید تا درباره لوگوی این شرکت اطلاعات جالبی به دست آورید با ما همراه باشید زیرا در ادامه می‌خواهیم درباره لوگو پژو صحبت کنیم.

بیزگو یک سایت طراحی لوگو آنلاین است.

آرم پژو به چه معناست؟

قدمت تاریخچه لوگو پژو برای اولین بار به سال ۱۸۴۷ بازمی‌گردد و آن را به قدیمی‌ترین لوگو خودرو در جهان تبدیل می‌کند. ایده شیر به عنوان آرم پژو در اواسط دهه ۱۸۰۰ متولد شد. در این هنگام خانواده پژو به لوگویی احتیاج داشتند که نشان‌دهنده قدرت و فعالیت موثر شرکت باشد و از طرفی دیگر شیر نماد موردعلاقه خانواده پژو بود.

 وکتور لوگو پژو در طول تاریخ تغییرات زیادی را به خود دیده است، اما شیر همچنان به عنوان نماد اصلی آن در تمام طراحی‌ها به کار گرفته می‌شود. نشان شیر معروف پژو، نشان‌دهنده قدرت و وفاداری است. از طرفی دیگر، شیر خود نماد شجاعت و شکوه است. تصویر شیر یک تصویر مطمئن و جسور است که پالت رنگی متالیک آن قابلیت اطمینان و اعتماد را به برند پژو افزایش می‌دهد.

تاریخچه لوگو پژو

لوگوی پژو از زمان تاسیس این شرکت تا به امروز چندین بار دچار تغییرات ریزودرشتی شده است که در این بخش می‌خواهیم به معرفی جزئی‌تر آن بپردازیم:

 

از سال ۱۸۱۰ تا ۱۸۵۰

در سال ۱۸۱۰ بود که خانواده پژو تصمیم گرفتند از تصویر یک شیر برای لوگو پژو استفاده کنند. دندان‌های تیز شیر نشان‌دهنده قدرت خودروهای تولید شده و دوام این شرکت بود. لوگو تایپ پژو با یک خط بسیار دقیق در جایی که شیر به آن نگاه می‌کند و بر روی یک فلش بزرگ قرارگرفته بود. از طرفی دیگر کل لوگوی پژو سیاه و سفید بود.


از سال ۱۸۵۰ تا ۱۸۸۹

نماد شیر از سال ۱۸۵۸ به عنوان علامت تجاری پژو ثبت شد. در این سال‌ها علامت شیر در آرم پژو تیره‌تر و روشن‌تر می‌شد. به این دلیل که از جزئیات سیاه بیشتری برای نقاشی استفاده شد.

از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۵

این برند فرانسوی اولین وسیله نقلیه خود را در سال ۱۸۸۹ به بازار معرفی کرد. البته این وسیله نقلیه شباهت بسیار کمی با خودروهایی که امروزه ما به آن‌ها عادت داریم داشت. در واقع این وسیله نقلیه سه چرخ داشت با این حال در آن دوره توانست موفقیت‌های زیادی به دست آورد و از طرفی دیگر اولین مدلی بود که نام برند و نشان آن را یدک می‌کشید. 

برادران پژو یک جواهرساز را برای طراحی لوگوی پژو استخدام کردند. آن‌ها یک شیر ایستاده روی پیکان را از بین چندین طرح انتخاب کردند. لوگوی شیر روی پیکان بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ بر روی رادیاتورهای تمام مدل‌های وسایل نقلیه تولید شده توسط این شرکت استفاده می‌شد. آرم پژو که در سال ۱۸۸۹ از آن استفاده می‌شد، شیری با جزئیات کمتر را نشان می‌داد که یک شیر کاملاً سیاه و ایستاده بود.

از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰

نماد شیر در سال ۱۹۰۵ بزرگ‌تر شد. در این سال لوگو پژو در داخل یک نشان بیضی شکل عمودی قرار داشت و عبارت «پژو» با حروف شکسته در قسمت بالای آن و «پاریس» زیر بیضی قرار داده‌شده بود. همچنین پس‌زمینه لوگو دارای الگویی متشکل از چند پرتو بود که از مرکز لوگو به طرفین می‌آمد.

از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۷

سال ۱۹۱۰ با تغییر لوگو پژو همراه بود. این لوگو به شیوه‌های حجیم و جالب و با استفاده از رنگ خاکستری روشن طراحی شد که باعث می‌شود شیر از نظر مخاطبان زنده به نظر برسد. شیر یک تیر کوچک در پنجه خود نگه داشته بود. تمام لوگو به عنوان طراحی مداد سیاه و سفید طراحی شده بود.

از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۶

وکتور لوگو پژو در سال ۱۹۲۷ به رنگ سیاه و با یک بنر مستطیل شکل مشکی طراحی شد. روی این بنر یک کلمه بزرگ و سفید نوشته شده بود که با فونت سریف بسیار تمیز به نظر می‌رسید و حس حرفه‌ای بودن و اعتمادبه‌نفس را در افراد ایجاد می‌کرد.

از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۸

اولین تغییرات و اصلاحات قابل ‌توجه در لوگو پژو در سال ۱۹۳۶ انجام شد. طراحان تصمیم گرفتند تا شیر را کمی ساده‌تر و درعین‌حال پویاتر نشان دهند. پالت رنگی این لوگو به آبی و زرد تیره تغییر پیدا کرد. این لوگو، یک تاج کلاسیک بود که به سمت پایین اشاره می‌کرد و دو طرف آن از مرکز قوس‌دار می‌شد. شیر آبی رنگ روی یک فلش ایستاده بود، سپر دارای خطوط آبی بود که در سمت راست پررنگ‌تر می‌شد.

از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۵

از سال ۱۹۴۸ به بعد، لوگوی پژو بر روی کاپوت این خودروها قرار گرفت و نماد شیر بار دیگر طراحی شد. این شیر سفید رنگ روی یک مستطیل سیاه و خطوط سفید کشیده شده بود و همه این‌ها در یک قاب مستطیلی سفید رنگ قرار داشتند.

از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۰

در سال ۱۹۵۵ بود که شرکت پژو شکل لوگوی خود را به قاب شیلد تغییر داد. نماد معروف شیر اکنون روی پای خود ایستاده بود و کلمه پژو بالای سر شیر قرار گرفته بود.

 

از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸

برند پژو در سال ۱۹۶۰ بار دیگر لوگو خود را به طرز چشمگیری تغییر داد. این لوگوی پژو اکنون تصویری سه‌بعدی از سر شیر با یال ضخیم بود. کلمه پژو در بالای سر شیر قرار داشت و شکل لوگوی آن هنوز شباهت بسیار زیادی به نشان رسمی این شرکت داشت. حروف پررنگ‌تر و خطوط آن مشخص‌تر است و رنگ لوگو به رنگ مسی نزدیک‌تر شده بود.

از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۸

لوگو پژو جدید نسخه ساده شده لوگوی قبلی بود. نماد شیر کمی صاف‌تر و رنگ آن از طلایی به کروم تغییر کرده بود و در مقایسه با لوگوی قبلی مدرن‌تر، قوی‌تر و در عین حال ساده‌تر به نظر می‌رسید.

از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰

تغییر لوگو پژو بار دیگر در سال ۱۹۹۸ انجام شد. شیر به رنگ سفید و خاکستری روشن طراحی شد و آن را روی یک مربع آبی قرار دادند. در زیر مربع عبارت پژو به همان رنگ بدنه نوشته شده بود. فونت حروف سان سریف پررنگ بود. از طرفی دیگر در این سال شیر بزرگ‌تر شد و پنجه‌هایی که به دست آورد نماد وحدت و قدرت شرکت را نشان می‌داد.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۰ بار دیگر نماد شیر توسط این شرکت خودروسازی بازسازی شد. جلوه سه‌بعدی توسط پالت رنگ متالیک افزایش زیادی پیدا کرد. از طرفی دیگر نماد شیر بسیار مطمئن‌تر و پایدارتر به نظر می‌رسید و دارای سایه‌های خاکستری و سفید گرادیان بود. همچنین عبارت پژو در خطوط آبی ظریف و با فونت سریف درج شده بودند.

 

از سال ۲۰۲۱ تا به امروز

در سال ۲۰۲۱ برای آخرین بار لوگو پژو دچار تغییراتی در هویت بصری خود شد و دیگر تغییری در لوگوی این شرکت تا به امروز ایجاد نشده است. لوگوی جدید پژو دارای یک تاج مشکی بسیار جذاب با طرح کلی سفید و پرتری از شیر است که در نیم‌رخ به سمت چپ کشیده می‌شود. کلمه پژو در بالای طرح آن قرار گرفته و به حروف بزرگ چهارگوش و کمی قوس‌دار درج شده است. فونت نام پژو به یک فونت نازک و باریک یعنی سان سریف تبدیل شده بود.