پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

۹ بازديد
من از طرفداران پر و پا قرص فضاهای منفی در لوگو هستم. آنها فقط لوگوها را به سادگی هوشمندانه نشان می دهند و همیشه تأثیری بر جای می گذارند. به هر حال، این ویژگی هایی است که یک لوگو را به یک لوگو خوب تبدیل می کند. اول از همه، قبل از شروع این مقاله، به شما یادآوری می کنم که این مقاله قرار نیست شما را جادوگر فضاهای منفی کند. اما به شما تضمین می‌دهم که پس از خواندن این مقاله دقیقاً می‌دانید که چگونه افکار خلاقانه خود را در زمانی که قصد طراحی آنلاین لوگو با استفاده از فضاهای منفی را دارید، هدایت کنید. پس بیایید شروع کنیم... و قبل از ادامه، تمام اطلاعاتی که در زیر آورده شده است از تجربه من به دست آمده است، بنابراین اگر رشته ای وجود دارد لطفاً نظر دهید…
 
فضای منفی چیست؟
(اگر می‌دانید فضای منفی چیست، می‌توانید دو پاراگراف بعدی را نادیده بگیرید. با فکر دوم به خواندن ادامه دهید، پس از همه، کمی اطلاعات اضافی ممکن است ضرری نداشته باشد :))
 
تعریف
فضای منفی زمانی بیشتر مشهود است که فضای اطراف یک سوژه، نه خود سوژه، شکل جالب یا هنری مرتبطی را تشکیل دهد، و چنین فضایی گهگاه برای جلوه هنری به عنوان سوژه "واقعی" یک تصویر استفاده می شود. استفاده از فضای نگاتیو عنصر کلیدی ترکیب هنری است.
برای طراحی لوگو با آیفون به این مقاله مراجعه کنید.
من می دانم که تعریف همیشه هر چیز جالب را به همین شکل خسته کننده می کند. پس فضای منفی چیست؟ این فقط یک چیز جالب در فضای بین دو شی است. هنوز ایده ای ندارم ... ما طراح هستیم پس بیایید با تصاویر صحبت کنیم.
 
بنابراین بیایید یک مثال کلاسیک بگیریم.
 
همه ما این تصویر را به عنوان نمونه ای از توهم نوری دیده ایم... اما در واقع، این یک نمونه عالی برای نشان دادن فضای منفی است. بیایید رنگ سیاه را به عنوان فضای مثبت در نظر بگیریم. در اینجا فضای مثبت یک پایپر را در همان زمان نشان می دهد اگر روی بقیه فضای سفید که توسط سیاهی پوشانده نشده است (یعنی فضای مثبت) تمرکز کنید، می توانید چهره یک خانم را ببینید. و اینکه دوستان من یک فضای منفی هستند. (من شما را نمی دانم، اما برای من، آن خانم شبیه پگی از کاپیتان آمریکا است. درست است؟) آیا هر لوگوی معروف واقعی از فضای منفی استفاده می کند؟سوال خوب دوست من…. سؤال خوبی بود! بله.. در واقع تعداد زیادی از آنها فقط در گوگل جستجو کنید. اما در حال حاضر فقط به یکی اشاره می کنم، و باور کنید که بسیار هوشمندانه است  آرم سابق فدرال رزروببینم.. پیداش کردی؟ بین حروف "E" و "X" از نزدیک نگاه کنید ... می توانید یک فلش را ببینید ... بله این عمدی است خوب این برای مقدمه است، حالا بیایید وارد قسمت جالب شویم نحوه طراحی لوگوی فضای منفیاین نکاتی که اکنون می خواهم به اشتراک بگذارم فقط به شما کمک می کند تا بدانید چگونه دیدگاه های خلاقانه خود را هدایت کنید، و این یک آموزش گام به گام برای ایجاد یک لوگو نیست. این لیستی از نکات و ترفندها برای یافتن جواهرات پنهان در فضاهای منفی اشکال است. و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد یک لوگوی موثر هنگام طراحی لوگو فضای منفی، اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که از کجا شروع کنیداز کجا شروع کنیم؟؟ با توجه به تجربه من، می توانید با لوگوی مبتنی بر حروف چاپی یا یک لوگوی مبتنی بر نماد شروع کنید (می دانم که از نظر فنی کلمه درستی نیست، اما منظور من را درست متوجه شدید؟). اگر با حروف نوشته می‌خواهید کلمه را یادداشت کنید و اگر با لوگوی مبتنی بر تصویر می‌روید، همه چیزهایی را که می‌توانید تصور کنید مانند حیوانات و همه چیز را فهرست کنید.حالا بیایید مشغول شویم. پیدا کردن فضاهای منفی هوشمندانه با اشکال؟شکل ها نزدیک ترین دوستان طراحان هستند. این واقعیت در فضاهای منفی نیز صدق می کند. پیدا کردن اشکال در فضاهای منفی هنگامی که یک شکل را پیدا کردید، ارتباط عناصر دنیای واقعی با اشکال بسیار آسان تر خواهد بودمی دانم که این لوگوی خوبی نیست. اما نکته را درست متوجه شدید. اگر با حروف الفبا سر و کار دارید ابتدا باید فضای منفی را پیدا کنید و آن شکل را از حروف بیرون بیاورید و روی کاغذ دیگری بکشید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی متوجه شدید که در فضای منفی ایجاد شده است تا به نتیجه نهایی خود برسید، با آن شکلی که استخراج کرده اید، بیایید. این روش برای یافتن شکل در فضاهای نگاتیو در مواردی که با لوگوهای مبتنی بر تصویر سروکار دارید نیز کمک می کند. چنین مثالی در زیر نشان داده شده است (این تصویر از یک آگهی توسط fiat استخراج شده است)    فضاهای منفی و همپوشانییافتن امکانات برای معرفی هوشمندانه استفاده از فضای منفی سخت ترین کار در طراحی لوگو بر اساس فضاهای منفی است. بنابراین این بخش به شما در آن بخش کمک خواهد کرد. اجسام روی هم یک فرصت عالی برای معرفی فضاهای منفی هستند. در نظر بگیرید که دو شیء روی یکدیگر همپوشانی دارند. سپس یک راه هوشمند برای معرفی فضای منفی در آن، اختصاص یک شی به عنوان فضای منفی و یک شی دیگر به عنوان فضای مثبت است. من فکر می کنم تصاویر بیشتر به شما ایده بهتری نسبت به کلمات می دهد. بنابراین بیایید یک مطالعه موردی روی برخی از لوگوهای موجود انجام دهیم
 
در این لوگو که در بالا نشان داده شده است، طراح با هوشمندی یک جوکی روی اسب را با فضای منفی معرفی کرده است. در اینجا نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که با آن فقط توهم سوارکار کامل می شود و این منجر به یکی از "تئوری من" در هنگام طراحی یک لوگوی فضای منفی می شود. همیشه سعی کنید سه طرف فضای منفی را با عناصر فضای مثبت احاطه کنید. سپس تنها توهم فضای منفی به کاربر منتقل می شود این مهم نیست که همیشه از این نظریه پیروی کنید اما. فقط در نظر داشته باشید که  این لوگو در اینجا همچنین از عناصر همپوشانی به عنوان فضای منفی استفاده می کند. در اینجا نیز، می توانید تئوری من را مشاهده کنید. مثلاً دست خرس سیاه را می گیرد. دارای فضای مثبت در بالا و پایین و همچنین در یک طرف است. همپوشانی نه تنها با همپوشانی تصاویر ممکن است در لوگوهای حروف چاپی نیز امکان پذیر است.   این تکنیک همپوشانی یکی از پرکاربردترین تکنیک‌ها در لوگوهای فضای منفی در لوگوهای مبتنی بر تایپ‌فیس است. اجازه دهید یک راه آسان برای انجام چنین لوگوهایی به شما نشان دهم  سایه ها و فضاهای منفیدرست همانطور که از تصاویر همپوشانی برای فضاهای نگاتیو استفاده کردیم، روشی هوشمندانه برای استفاده از سایه ها است. برای ایده گرفتن در مورد این روش هر شی سه بعدی را در ذهن خود تصور کنید. آن شی را در مقابل یک منبع نور معرفی کنید به طوری که یک فاز از جسم روشن شود و یک فاز دیگر سایه باشد. حالا بیایید تئوری های فضاهای منفی را به آن اعمال کنیم. بگذارید فاز روشن فضای مثبت شما باشد و فضای سایه دار فضای منفی باشد (برعکس نیز کار می کند)VOILA… شما یک لوگوی عالی داریدحال بیایید چند نمونه ساخته شده با این روش را ببینیمحیوانات و فضاهای منفیحیوانات بهترین اشیا برای آزمایش با فضاهای منفی هستند. حیوانات در طراحی با فضاهای نگاتیو بسیار رایج هستند زیرا ما با اشکال حیوانات بسیار آشنا هستیم، بنابراین می توان به راحتی متوجه شد که چه حیوانی است حتی اگر چند ترفند فضای منفی را در آن معرفی کنیم.من معمولا در طراحی لوگو با حیوانات و فضاهای نگاتیو از روش‌های ساده و تمیز استفاده می‌کنم روش 1مرحله 1 - نمای جلوی حیوان را بگیریدمرحله 2 - ایجاد فضای مثبت برای بدن و چشممرحله 3- فضای سر را منفی کنید این روش با: پرندگان، حیوانات چهار پا کار می کندروش 2 مرحله 1- نمای جلوی حیوان را بگیرید (نمای جانبی نیز ممکن است اما کمی دشوار است)مرحله 2 - اجازه دهید حیوان هر شیئی را نگه داردمرحله 3- شیء نگهدارنده و چشم ها را فضای منفی ایجاد کنید و اجازه دهید بدن فضای مثبت باشد  روش 3 مرحله 1: یک نمای جانبی یا جلویی از یک حیوان بگیریدمرحله 2: بین دو پا حیوان (یا شکل) دیگری را به عنوان فضای منفی معرفی کنید
 
نتیجه گیریمن تقریباً مطمئن هستم که این اطلاعاتی که با آنها به اشتراک گذاشتم به شما در آینده کمک خواهد کرد. و من از طرفداران پر و پا قرص لوگوهای فضای منفی هستم، بنابراین اگر شما بچه ها چیزی عالی طراحی می کنید، لطفاً آن را با من به اشتراک بگذارید. تمام اطلاعات ارائه شده در اینجا فقط از تجربیات قبلی من به دست آمده است. بنابراین، هر آنچه که من در اینجا به اشتراک گذاشته‌ام، برگرفته از هیچ نشریه یا چیز دیگری نیست، بنابراین اطلاعات ارائه شده در اینجا به من کمک کرده است، بنابراین امیدوارم به شما هم کمک کند. و اگر چیزی در اینجا کاملا احمقانه یافتید، لطفاً آن را کامنت کنید تا من نیز از آن بهره مند شوم... و به عنوان سلب مسئولیت، بیشتر تصاویر نمونه نشان داده شده در اینجا به من تعلق ندارد…
 
 

5 نکته در طراحی لوگو

۱۷ بازديد
لوگوی شما مطمئناً مهمترین عنصر تصویر برند شما است. در یک نگاه، مردم باید بتوانند شما را بشناسند و ارزش های شما را درک کنند. از آنجایی که ممکن است این اولین ساخته شما باشد، ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. بنابراین، ما از کارشناسان، طراحان گرافیک خود در بیزگو، نکاتی را برای کمک به شما در ایجاد لوگویی که نیازهای شما را برآورده می کند، خواستیم.
برای طراحی لوگوی رایگان به بیزگو مراجعه کنید.
 
برای تجزیه و تحلیل کسب و کار خود وقت بگذارید
ما در چندین مقاله خود به آن اشاره کرده ایم. حتی قبل از شروع طراحی لوگوی خود، باید زمانی را برای تجزیه و تحلیل کسب و کار خود و آنچه به عنوان تصویر برند می خواهید اختصاص دهید. این اولین قدم برای ایجاد یک لوگو است. با تجزیه و تحلیل کسب و کار، بازار و رقبای خود، شانس خود را برای ایجاد یک لوگوی موثر افزایش خواهید داد. فرض کنید می خواهید یک فروشگاه باز کنید. شما باید به این سوالات پاسخ دهید. محصولات شما برای چه کسانی هستند؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه تفاوتی با رقبا دارید؟ ارزش های شما چیست؟ این سوالات به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی می خواهید ارائه دهید. فهرستی از صفت هایی که کسب و کار شما را تعریف می کنند تهیه کنید. این عناصر همچنین به شما کمک می کنند تا یک لوگوی معرف ایجاد کنید. اگر بدون فکر کردن به اینکه چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند شروع به ایجاد لوگوی خود کنید، به احتمال زیاد نتیجه نهایی کلی و ناامید کننده خواهد بود. یک لوگو فقط یک نقاشی نیست، بلکه باید چیزی را نشان دهد!
 اجازه دهید تخیل خود را اجرا کند
هنگامی که می دانید چه چیزی را می خواهید نمایندگی کنید، وقت آن است که از جنبه خلاقانه خود استفاده کنید. هر چیزی که به شما الهام می‌دهد را بنویسید، اعم از سبک، تصاویر، پالت رنگ و حتی فونت. بدیهی است که تجارت و محصولات شما باید اولین منبع الهام شما باشد. هرگز فراموش نکنید که شما باید یک لوگو برای شرکت خود ایجاد کنید نه شرکت شخص دیگری. چرا شروع به ایجاد لوگوی خود با کشیدن ایده های خود روی یک تکه کاغذ نمی کنید؟ چه هنرمند هستید یا نه، تخیل خود را رها کنید. و اگر به ایده نیاز دارید، بدانید که سایت های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن الهام از لوگوی خود کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید ایده ها را در تابلوهای Pinterest یا یک تابلوی خلق و خوی گروه بندی کنید. حتی اگر فکر می‌کنید لازم است، می‌توانید انواع مختلف لوگوها را کشف کنید.
 آن را ساده نگه دارید!
در اینجا یکی از مهم ترین نکات کارشناسان ما در مورد ایجاد لوگو آورده شده است: آن را ساده نگه دارید! لازم به ذکر است که چند سالی است که سادگی و مینیمالیسم ترند اصلی در طراحی لوگو بوده است. احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که چندین شرکت بزرگ لوگوی خود را در طول طراحی مجدد ساده کرده اند. بنابراین، چرا باید یک لوگوی ساده ایجاد کنید؟ بیایید با این واقعیت شروع کنیم که یک لوگوی ساده، چه در وب و چه در چاپ، راحت‌تر تولید می‌شود. جزئیات کوچک اغلب ممکن است تار شوند و بر کیفیت لوگو تأثیر بگذارند. یکی از اشتباهاتی که اغلب می بینیم این است که افراد می خواهند چندین عنصر مختلف را به لوگوی خود اضافه کنند. بنابراین، توصیه ما این است: روی مهمترین عنصر تمرکز کنید و از یک پالت رنگ و فونت استفاده کنید که از آن عنصر پشتیبانی می کند و در نتیجه یک تصویر برند قوی و حرفه ای ایجاد کنید. 
آیا به دسترسی فکر کرده اید؟
حالا بیایید به نکته ای برویم که اغلب فراموش می شود: دسترسی به لوگوی شما. به طور خلاصه، دسترسی به عمل ایجاد یک لوگو است که می تواند برای همه، حتی افرادی که ناتوانی بینایی دارند، لذت ببرند. قبل از اینکه بگویید این تنها درصد کمی از جمعیت است، به خودتان بگویید که این افراد نماینده چندین میلیون مشتری بالقوه هستند. به طور خاص، چگونه می توانید لوگویی ایجاد کنید که قابل دسترسی در نظر گرفته شود؟ عناصر مختلفی مانند رنگ و اندازه فونت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برای شروع، برخی از رنگ‌ها را می‌توان در افراد کوررنگ متفاوت دید. همچنین از چند ترکیب رنگی مانند سبز و قرمز، سبز و قهوه ای، آبی و بنفش اجتناب کنید. در صورت لزوم، می توانید از خطوط کلی یا بافت برای جداسازی قسمت های مختلف لوگوی خود استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که کنتراست کافی بین رنگ های لوگوی خود داشته باشید، به خصوص اگر متنی وجود دارد. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند آیا کنتراست کافی است یا خیر و دارای فیلترهایی هستند تا ببینند چگونه لوگوی شما توسط افراد کوررنگ دیده می‌شود. 
حتما از فونت خوب استفاده کنید
در همین راستا، هنگام ایجاد لوگوی خود، یک فونت واضح و خوانا را انتخاب کنید. اگر در زمینه هنری کار می کنید، انتخاب یک فونت تزئینی عجیب و غریب می تواند وسوسه انگیز باشد. اما به یاد داشته باشید که مهمترین عنصر در اینجا این است که بتوانید لوگوی خود را به خوبی بخوانید. اگر لوگوی شما مانند یک لباس یا کارت ویزیت کوچک به نظر می رسد، آیا می توانیم نام شرکت شما را به راحتی بخوانیم؟ برای متقاعد کردن شما، به لوگوی شرکت های بزرگی مانند گوگل، اپل یا نتفلیکس فکر کنید. این شرکت ها فونت هایی را انتخاب کرده اند که در دسترس، مدرن و خوانا هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که خوانایی خوب به این معنی نیست که باید فونت بدون کاراکتر انتخاب کنید، برعکس. چه فونتی را با یا بدون سریف ترجیح دهید، مطمئناً چیزی را خواهید یافت که ماهیت تصویر برند شما را نشان دهد. از انجام چندین آزمایش برای یافتن فونت مناسب برای لوگوی خود دریغ نکنید. در پایان، ما فقط به کمی ساختار و تمرین برای بهبود نیاز داریم. این در مورد ایجاد یک لوگو نیز صدق می کند. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا لوگویی بسازید که به آن افتخار کنید. اگر به دنبال ایده هستید، نگاهی به آنچه که تیم طراح گرافیک ما ایجاد کرده است بیندازید. شما صدها الگو را در صفحه ایده های لوگوی ما پیدا خواهید کرد. موفق باشید!