چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

لوگوی پورشه چیست؟

۷ بازديد
اما اولین سوالی که باید پس از آشنایی با پورشه در این مقاله به آن پاسخ دهیم این است که لوگوی پورشه چیست؟ پورشه آرمی است که برای سنت‌ها ارزش بسیار زیاد قائل است و آن‌ها را با نوآوری‌های تازه ادغام می‌کند. تمام خودروهای لوکس این برند از ظرافت و زیبایی بی‌نهایت در فناوری خود برخوردار هستند. لوگوی شرکت پورشه نیز به همین صورت است زیرا در آن نیاز تاریخی در چارچوب از قدرت محصور شده است. لوگوی پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ معرفی شد و از آن زمان تا امروز تغییراتی داشته است.

برای ساخت لوگو آنلاین در بیزگو کلیک کنید.

معنی لوگو پورشه

عنصر اصلی که در نگاه اول با جستجو در اینترنت و دانلود لوگو پورشه توجه ما را به خود جلب می‌کند یک اسب سیاه است. در واقع معنی لوگو پورشه با وجود نقش بستن این اسب بر روی آن، می‌تواند تداعی کننده سرعت، قدرت و آزادی در ذهن ما باشد. اما کسانی که با نمادها آشنا هستند می‌توانند مفهوم عمیق‌تری از آرم پورشه به دست آورند.

 اسبی که بر روی لوگوی این شرکت قرار گرفته در واقع نشانی از اشتوتگارت است. این شهر آلمانی در حال حاضر کارخانه اصلی این شرکت را در خود جای داده است. چهار بخش متمایز شده در لوگوی این برند در واقع از نشان پادشاهی وورتمبرگ گرفته شده است. شاخ‌های به کار رفته شده در لوگوی پورشه نماد منابع طبیعی هستند. خطوط قرمز و سیاه، یادآوری از سنت‌های کلاسیک و تمایل به کمال خود یعنی وحدت فناوری و تجهیزات هستند.

تاریخچه لوگوی پورشه

از زمان معرفی و طراحی لوگوی آرم پورشه یعنی سال ۱۹۵۲ تا امروز لوگوی این برند دچار تغییراتی شده است. بنابراین در این قسمت می‌خواهیم تاریخچه آرم پورشه را در طول این سالیان طولانی بررسی کنیم.

از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۸

وکتور لوگو پورشه در این سال‌ها دو گوزن را نشان می‌دهد که بر روی پاهای عقب خود در سمت چپ و راست به حالت سپر ایستاده‌اند. گوزن‌ها جهت مخالف خود را نگاه می‌کنند و به عنصر مرکزی تکیه می‌کنند. این دو حیوان شاخ‌های قدرتمندی دارند که از میل به مبارزه و قدرت فوق‌العاده آن‌ها صحبت می‌کند. این ویژگی برای شرکت پورشه اهمیت بسیار زیادی داشت. به این دلیل که این شرکت در تولید خودروهای اسپرت و سواری فعالیت می‌کرد؛ در نتیجه استقامت و سرعت برای آن‌ها ارزش بسیار زیادی داشت.

از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۸

در لوگو ماشین پورشه در آن سال‌ها اسبی باهیبت و ناآرام خودنمایی می‌کرد. این اسب رنگ مشکی داشت که با پس‌زمینه زرد و طلایی آن تضاد چشمگیری را ایجاد کرده بود. همچنین از یک سپر نیز به عنوان پایه استفاده شده بود. در داخل این سپر، شکل حیوان به رنگ زرد ساخته شده است. خطوط نازک به کار رفته شده در این قسمت به سختی توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این خطوط نازک در واقع خطوط بدن حیوان را تشکیل می‌دهند. یال این اسب آزادانه در حرکت بوده و دم آن کمی در قسمت سمت راست کوتاه‌تر می‌شود تا از چارچوب خارج نشود.

از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۲

آرم پورشه این بار با یک سپر اما ظریف‌تر و بالاتر از نسخه قبلی خود نمایش داده شده است. در واقع می‌توان گفت این نسخه شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی آن دارد. تنها تفاوتی که این دو با یکدیگر دارند عدم وجود لبه‌های دوتایی در امتداد شاخ‌ها و لبه‌های نازک‌تر در قسمت‌های زرد است. بقیه قسمت‌های این لوگو به وسیله نوارهای قرمز و مشکی اشغال می‌شوند.

از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۳

هنگامی که شرکت پورشه برای اولین بار لوگوی خود را در سال ۱۹۵۲ معرفی کرد، مشخص شد که لوگوی این برند در واقع ترکیبی از دو نماد قبلی آن یعنی سپر و اسب است. طراحان این لوگو تمام تلاش خود را کردند تا سنت‌های معروف این شرکت آلمانی را بر روی لوگوی آن حفظ کنند و بر ریشه‌های تاریخی تاکید بسیار زیادی داشتند.

 برای انجام این کار از نشانه‌های معتبر ایالت وورتمبرگ و اشتوتگارت استفاده کردند. این‌گونه بود که آرم ماشین پورشه ظاهر شد. از طرفی دیگر، طراحان یک تغییر دیگر در این لوگو بوجود آوردند و آن این بود که علامت اسب را در مرکز این لوگو که متشکل از چهار قطعه با شش شاخ و هشت خط قرمز و مشکی است قرار دادند.

از سال ۱۹۶۳ تا به امروز

اما در سال ۱۹۶۳ لوگوی برند پورشه برای آخرین بار دچار تغییراتی شد. البته این تغییرات چندان قابل توجه نبود زیرا این شرکت تنها بر اساس لوگوی قبلی خود نسخه مدرن‌تری از آن را ایجاد کرد. از آنجایی که این شرکت همیشه محصولات لوکس و پیشرفته‌ای را به مشتریان خود عرضه می‌کرد؛ بنابراین به لوگویی احتیاج داشت که مطابق با پیشرفت تکنولوژی زمان خود باشد. نتیجه تمام تفکرات به این منجر شد که طراحی سپر این لوگو در قسمت پایین عناصر سه‌بعدی تشکیل شد. همچنین به جای رنگ زرد از رنگ طلایی در طراحی این لوگو استفاده شد. 

اسب سیاهی که نشان دهنده نماد معروف شرکت پورشه بود این بار ویژگی‌های بسیار برازنده و قابل قبولی پیدا کرد. رنگ‌های شرابی جایگزینی برای راه‌راه‌های قرمز روشن شدند. سپر مرکزی این لوگو به شکل یک خط سیاه نازک طراحی شد و قسمت بالایی سپر بزرگ امروزه قوسی شکل است. این لوگو پس از سالیان طولانی همچنان دست نخورده باقی مانده و به نظر می‌رسد که مسئولان شرکت پورشه فعلا تصمیمی مبنی بر تغییر لوگوی خود ندارند.

بررسی مهم‌ترین عناصر به کار رفته شده در لوگوی پورشه

همان‌طور که می‌دانید، هنگام خلق یک لوگو از عناصر مختلفی مانند طرح، رنگ، فونت و... استفاده می‌شود. در این بخش می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین عناصر به کار رفته در آرم پورشه بپردازیم:

طرح

لوگویی که امروزه تمام مردم دنیا از شرکت پورشه و خودروهای آن در ذهن دارند، یک تاج طلایی است که از ۴ قسمت تشکیل شده و یک تاج کوچک‌تر درست در وسط آن قرار گرفته است. چهار بخش آرم پورشه دارای دو تزیین متفاوت هستند. در قسمت بالا سمت چپ و قسمت پایین سمت راست هر کدام سه شاخ را نشان می‌دهند. قسمت سمت راست بالا و پایین سمت چپ نوارهای مشکی و قرمز رنگی بر روی آن‌ها نقش بسته که این نوارها از هرالدری وورتمبرگ گرفته شده‌اند. همچنین در وسط لوگو پورشه یک اسب سیاه را با نوشته ظریف اشتوتگارت در بالای آن مشاهده می‌کنید.

 

رنگ

از جمله رنگ‌های اصلی لوگوی آرم پورشه می‌توان به طلایی، مشکی، قرمز و زرد اشاره کرد. رنگ لوگو پورشه در طول سالیان مختلف دچار تغییراتی شده است. رنگ قرمز اصلی‌ترین رنگ این لوگو بوده است. آرم پورشه در سال ۱۹۵۴ رنگ قرمز بود و در سال ۱۹۶۳ دچار تغییراتی شد و به رنگی مابین قرمز و نارنجی تغییر پیدا کرد. سرانجام در سال ۱۹۹۴ خطوط طلایی به این رنگ‌ها اضافه شد تا علامت این شرکت مشخص‌تر به نظر برسد. همچنین رنگ چاپ وکتور لوگو پورشه از طلایی به مشکی تغییر پیدا کرد.

فونت

برای اینکه آرم پورشه اصالت خود را از دست ندهد، توسعه‌دهندگان آن به طور هم‌زمان از دو نماد معروف یعنی اسب و سپر در ساخت و طراحی این لوگو استفاده کردند. متن قرار داده شده بر روی لوگو ماشین پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ بر روی لوگوهای این شرکت ظاهر شد. نوشته‌های روی این لوگو در واقع دو نشانه جغرافیایی بودند که برای شرکت پورشه اهمیت بسیار زیادی داشت. کلمه اشتوتگارت در داخل و کلمه پورشه در بیرون آن قرار داشت. کلمه اشتوتگارت با حروف سیاه و نازک و کلمه پورشه با حروف روشن‌تر و با چیدمانی آزاد به رنگ مشکی و با فونت sans-serif نوشته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.