پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

لوگو هیوندای

۷ بازديد
شرکت‌های خودروسازی مهم در جهان برای اینکه قدرت و کیفیت برتر خودروهای خود را نشان دهند سعی می‌کنند لوگویی طراحی کنند که برازنده برند آن‌ها باشد. شرکت هیوندای یکی از بهترین شرکت‌های خودروسازی ژاپنی است که کیفیت خودروهای آن به سراسر جهان ثابت شده است. آرم لوگو هیوندای را می‌توان در کتاب رکوردهای گینس به عنوان محافظه کارترین لوگو ثبت کرد. به این معنی که در کل تاریخ، لوگوی این برند تقریباً بدون تغییرات بسیار زیادی باقی مانده است. اگر دوست دارید تا با معنی برند هیوندای آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم درباره لوگو هیوندای و تاریخچه آن صحبت کنیم. درباره طراحی لوگو با آیفون در بیزگو بیشتر بخوانید.
معرفی شرکت هیوندای هیوندای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی است که در صنعت و حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، اما در سطح بین‌المللی بیشتر با تولید موتورسیکلت‌ها و خودروهای خود شناخته می‌شود. زیرا وسایل نقلیه این شرکت یکی از بهترین نمایندگان برندهای آسیایی محسوب می‌شوند. این شرکت در سال ۱۹۴۶ و توسط Soichiro Honda تاسیس شد. سوئیچیرو هوندا بنیان‌گذار این برند یک مهندس بااستعداد بود که در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد. اما علی‌رغم عدم تحصیل، در کارگاه‌های خودروسازی مشغول به کار شد و در سن ۲۰ سالگی توانست تعمیرگاه خود را باز کند. لوگوی هیوندای سمبل چیست؟ اما سوالی که برای بسیاری از افراد پس از دیدن لوگو هیوندای به وجود می‌آید این است که لوگوی هیوندای سمبل چیست؟ معنی برند هیوندا کامل مشخص و نمادین است. اگرچه بسیاری از مردم هنوز متوجه آن نیستند اما حرف "H" نشان‌دهنده حرف اول نام خانوادگی موسس این شرکت است. از طرفی دیگر، این لوگو کمی به صندلی کلاسیک شباهت دارد.
این موضوع نشان‌دهنده اولین دوچرخه‌های موتوری ساخته‌شده توسط این شرکت بودند که به صندلی راحتی مرتبط می‌شدند. زیرا نشستن بر روی آن‌ها بسیار راحت بود. تاریخچه لوگو هیوندای در این قسمت می‌خواهیم تاریخچه لوگو هیوندای را در طی چندین سالی که از تاسیس آن می‌گذرد بررسی کنیم: از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ اولین لوگو برای برند هیوندا در سال ۱۹۶۱ طراحی شد و به مدت ۸ سال برای این شرکت باقی ماند. این لوگو مستطیل شکل بود و رنگ شرابی روشن و سفید داشت. قسمت بالای لوگو حرف بزرگ "H" قرار داشت که میله‌های عمودی شکل آن به‌صورت مورب از مرکز کشیده شده بودند. این نشان در قسمت بالای لوگوتایپ و به حروف بزرگ و با فونت سریف و خطوطی تمیز نوشته ‌شده بود. از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۱ پس‌ازآن، این نشان در سال ۱۹۶۹ بار دیگر طراحی شد. این بار آرم هیوندای لوگو خود را حفظ کرد، اما لوگو تایپ را از نشان خود حذف کرد. از طرفی دیگر، شکل و سبک لوگوی هیوندای به‌طور کامل تغییر کرد. به‌طوری‌که این مستطیل‌ها به‌صورت عمودی قرار گرفت و حرف "H" به‌صورت باریک‌تر و بلندتری تغییر پیدا کرده بود. درباره پالت رنگی آن باید گفت که ترکیبی از آبی و شرابی به رنگ تک‌رنگ سفید که حرف "H" را تشکیل می‌داد روی پس‌زمینه مشکی کاملاً یکدست قرار گرفته بود. از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۰ آرم لوگو هیوندای بار دیگر در سال ۱۹۸۱ تغییر پیدا کرد. این بار خطوط لوگو اصلاح شد و در یک پالت رنگی معکوس یعنی نوشته سیاه بر روی پس‌زمینه سفید تغییر پیدا کرد. خطوط حروف هم سطح شده بودند و لوگوی جدید بیشتر شکل مربعی به خود گرفته بود که زوایای آن گرد و ضخیم هستند.
از سال ۲۰۰۰ تا به امروز درنهایت در سال ۲۰۰۰ بود که شرکت هیوندای تصمیم گرفت باری دیگر لوگوی برند خود را تغییر دهد. آرم هیوندا در سال ۲۰۰۰ برای آخرین بار دچار تغییرات شد و تا به امروز تغییر خاصی نکرده است. به‌طوری‌که اگر در اینترنت جستجو کنید و عکس لوگو هیوندای را مشاهده کنید متوجه این موضوع خواهید شد. اما پیشنهاد می‌شود با دانلود لوگو هیوندای وارد جزئیات آن شوید و تمامی این تاریخچه نامبرده شده را بر روی آن بررسی کنید. در این سال حجم و رنگ به هویت بصری لوگوی هیوندای اضافه شد و حرف "H" کمی کشیده‌تر به نظر رسید. به این صورت که این حرف در حال لمس کردن قاب هیوندای بود. همچنین نشان از تک‌رنگ به خاکستری متالیک گرادیان با سطحی براق تغییر پیدا کرد. درباره لوگو تایپ باید گفت که لوگو تایپ قرمز شد و خطوط آن ظریف‌تر و نازک‌تر شدند. از طرفی اندازه حروف نیز تغییر کرد. نوشته هیوندا کمی کوچک‌تر شد و در کل یک تصویری بسیار متعادل‌تر به وجود آمد. تاریخچه لوگوی موتورسیکلت هیوندا اما تاریخچه‌ای که در قسمت بالا توضیح داده شد مربوط به لوگو ماشین هیوندای بود.
در این قسمت می‌خواهیم به بررسی تاریخچه لوگو موتورسیکلت هیوندا بپردازیم. از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۸ اولین لوگو موتورسیکلت هیوندای در سال ۱۹4۷ طراحی شد و فقط توانست یک سال ماندگاری خود را حفظ کند. این لوگو یک نشان آبی گرد، کشیده و به‌صورت افقی بود که روی آن حروف سفید پررنگ عبارت «هوندا موتور» را نشان می‌دادند. این حروف با فونت شکسته نوشته‌شده بودند. این لوگو به رنگ سفید و طلایی طراحی‌شده بود که قسمت چپ آن یک عنصر ظریف و شبیه به بال داشت. از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ همان‌طور که گفته شد، لوگوی قبلی فقط توانست یک سال دوام بیاورد و طراحی مجدد آن سال ۱۹۴۸ انجام شد. این بار آرم هیوندا بلندتر و وسیع‌تر شده بود و حروف شکسته سفید را به حروف بزرگ از فونت سریف در یک طراحی سفید به ما نشان می‌داد. لوگو طلایی با شکل انسانی که به سمت راست می‌دوید تکمیل شد. همچنین عنصر ظریف و بال مانند پشت مرد را گرفته بود و نوشته هیوندا را می‌پوشاند و به نوعی حسِ حرکت را به دیگران القا می‌کرد. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۸ این لوگوی هیوندا دارای دو بال فلزی بود که به سمت بالا و به طرفین می‌آمدند. در این طراحی مجدد هیچ رنگ اضافه یا هیچ حرف دیگری به این لوگو اضافه نشده بود و فقط نشان‌دهنده آزادی و سرعت بود. این دو عنصر در موتورسیکلت‌های هیوندای اهمیت بسیار زیادی داشتند و آن‌ها سعی کردند این موضوع را در لوگوی خود نشان دهند. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ در سال ۱۹۶۸ لوگو جدیدی برای موتورهای هیوندا طراحی شد. این لوگو یک بیضی افقی و متشکل از حروف "HM" بود. قاب بیضی شکل یک گل عظیم و درعین‌حال پیچیده بود که از سمت چپ آن بیرون می‌آمد و به سمت راست پخش می‌شد.
تمام لوگو در یک پالت رنگی اجرا شده بود. فقط پلاک نام آن با رنگ قرمز پررنگ نوشته‌شده بود. اما پس از چند ماه این لوگو بار دیگر ساده شد و طرح بیضی قرمزرنگ حذف شد و یک لوگو سفید و سیاه جایگزین آن شد. یکی دیگر از مواردی که از این لوگو حذف شد، عبارت «هوندا» بود. از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ در سال ۱۹۷۳ بال فلزی آرم لوگو هیوندای اصلاح شد. خطوط آن برجسته و تمیزتر شدند و پالت رنگی آن به طلایی و مشکی تغییر پیدا کرد. همچنین نشان بیضی حذف شد و کلمات با حروف بزرگ نوشته ‌شده بودند و طرح کلی ضخیم‌تر و مشکی‌تر اجرا شده بود که به نوعی ثبات و حرفه‌ای بودن بیشتری را به تصویر می‌کشد. از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ در سال ۱۹۸۵ خطوط لوگو هیوندای اصلاح شد. پالت رنگی لوگو از سیاه ‌و سفید برای نوشته و سفید، قرمز، سیاه و آبی برای قسمت فلزی تشکیل‌شده بود و سبک و قابل‌تشخیص بودند. در طرح رنگی جدید لوگو بسیار زیباتر و تازه‌تر به نظر می‌رسید و حس آزادی و تمایل به حرکت بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کرد. از سال ۱۹۸۸ تا به امروز در سال ۱۹۸۸ لوگو موتورسیکلت هیوندا برای بار آخر دچار تغییراتی شد و دیگر از آن زمان تا به امروز تغییری به خود ندیده است. این بار لوگو هیوندا به یک لوگو انتزاعی و معاصر تغییر پیدا کرد. بال با استفاده از خطوط قرمز ضخیم، باری دیگر ترسیم شدند. درباره لوگو تایپ باید گفت، لوگو تایپ با همان شکل قبلی اما بیرون از طرح اجرا شد.
پالت رنگی سفید و قرمزی که در طراحی لوگو جدید به کار گرفته‌ شده بود نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و قدرت سازنده موتورهای برند هیوندای بود. بررسی مهم‌ترین عناصر در طراحی لوگوی هیوندا ازجمله مهم‌ترین عناصری که در ساخت یک لوگو به کار می‌روند می‌توان به نماد، فونت، رنگ و... اشاره کرد. در این قسمت بیشتر به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت: نماد در ساخت هر لوگو، نماد آن اهمیت زیادی دارد.
معنی لوگو هیوندای می‌تواند از نام خانوادگی موسسان سرچشمه گرفته باشد و یا می‌تواند تداعی‌کننده دو شخصی باشد که در حال دست دادن با یکدیگر هستند. احتمالا این دو شخص می‌توانند مشتری و موسس شرکت هیوندای باشند. درواقع بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این نماد نشان‌دهنده ارتباط خوب مشتریان با این شرکت است. فونت درست است که در طول سالیان مختلف لوگو هیوندا چندین بار دچار تغییر و تحول شد، اما همیشه نوشته‌ای همراه خود داشت. به‌طور مثال اکثر اوقات حروف HONDA در زیر عنصر گرافیکی قرار می‌گیرد. برای نوشتن این عبارت و یا عبارت‌های دیگری که قبلاً در لوگو هیوندای به کار می‌رفت، از فونت سریف با خطوط نازک یا پررنگ استفاده می‌شد. رنگ وکتور لوگو هیوندای در طول این چندین سال و بسته به دوره‌های مختلف توسعه این شرکت رنگ‌های مختلفی را به خود دیده و امروزه این لوگو از روکش کروم برخوردار است که بر روی خودروهای آن و همچنین مطالب منتشرشده و تجاری قابل‌مشاهده است. رنگ قرمز به‌طورمعمول اصلی‌ترین رنگ این شرکت است که برای پس‌زمینه و در برخی موارد برای متن استفاده می‌شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.