پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

7 دلیل برای ساده بودن لوگو

۹ بازديد
انتخاب لوگو برای برند شما اصلاً کار آسانی نیست! وقت گیر است اما ارزش زیادی برای برند دارد. اگر زمان و منابع کافی در اختیار دارید، مطمئن شوید که شرکت برتر طراحی لوگو را استخدام کرده اید تا بهترین نتایج ممکن را از سرمایه گذاری خود بگیرید. بنابراین، چه چیزی یک لوگوی موفق و موثر را ایجاد می کند؟ خوب، جنبه‌ها و عوامل زیادی وجود دارد که موفقیت یک لوگو را تعیین می‌کند، اما سادگی یکی از عواملی است که در همه طرح‌های برنده لوگو در سراسر جهان مشترک است. یک لوگوی ساده در واقع بهترین چیز ممکن است زیرا می تواند به طور موثر پیام یک برند را ارائه دهد و همچنین به راحتی قابل یادآوری است!
درباره طراحی لوگو لوازم خانگی در بیزگو بیشتر بخوانید.
قبل از اینکه فهرستی از دلایل ساده نگه داشتن لوگو را بخوانیم، مهم است که اصل KISS را بدانیم تا طراحی را با عناصر زیاد و سفارشی سازی شلوغ نکنیم و در نتیجه سردرگمی ایجاد نکنیم. ببوسید یا آن را ساده نگه دارید. احمق! - اصل مذکور بر سادگی طراحی لوگو تاکید دارد. همچنین پیشنهاد می‌کند هنگام طراحی لوگو از پیچیدگی دوری کنید و در هنگام انتخاب طراحی لوگو، سادگی را به عنوان ویژگی کلیدی در نظر بگیرید. لوگو زمانی ساده است که کاربران بتوانند در یک لحظه با آن ارتباط برقرار کنند و به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. بنابراین سادگی در واقع بسیار مهم است!
 

طراحی لوگوهای موفق همیشه ساده هستند و رویکردی مینیمالیستی را اتخاذ می کنند. بیایید بخوانیم که چرا باید لوگوی برند خود را ساده نگه دارید:
 
یک لوگوی اولیه معادل طراحی برند خوب است! لوگوهای ساده تأثیری ابدی بر بینندگان و کاربران می گذارد. آنها پیام برند را به مؤثرترین شکل ارائه می دهند و همچنین ویژگی های برند را نشان می دهند! اگر نیاز به الهام دارید، نگاهی به لوگوی برندهایی مانند مک‌دونالدز، ام‌تی‌وی، آی‌بی‌ام، اپل و غیره بیندازید. این آرم‌ها بدون هیچ عنصر پیچیده در طراحی یا عبارات مبهم در متن، تاثیری ماندگار بر جای می‌گذارند.
طراحی ساده لوگو را فوراً قابل تشخیص می کند! یک لوگو باید با یک نگاه قابل تشخیص باشد و به همین دلیل است که سادگی بسیار مهم است! هرچه لوگو ساده تر باشد، آشنایی با آن آسان تر می شود. جنبه مهمی که باید قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو برند خود در نظر بگیرید این است که اطمینان حاصل کنید که لوگو باید به گونه ای باشد که نام برند شما را با یک چشم به هم زدن در ذهن مشتریان یا کاربران بیاورد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت طراحی مینیمال گرایش پیدا می‌کنند، بنابراین لوگوی خود را عاری از هرگونه پیچیدگی و شلوغی نگه دارید. یک لوگوی ساده باعث واکنش عاطفی فوری می شود! سادگی در طراحی می تواند به راحتی یک واکنش عاطفی فوری را ایجاد کند.
وقتی طراحی را ساده و تمیز نگه دارید، مغز کاربر شما می‌تواند آن را با سرعتی بسیار سریع پردازش کند و در آن زمان است که جنبه احساسی او می‌تواند به طور موثری کنترل شود. هنگامی که طراحی لوگو پیچیده است، پردازش شناختی بیش از حد مورد نیاز است و این به نوبه خود، تأثیر عاطفی را کاهش می دهد. ترکیب بیش از حد عناصر و جزئیات در طراحی می تواند تاثیری را که می خواهید با کمک لوگوی برند خود به دست آورید، کاهش دهد. سادگی منجر به تطبیق پذیری می شود! هنگام طراحی لوگوی خود از یک شرکت طراحی لوگو، باید رویکردی ساده را اتخاذ کنید. یک لوگو زمانی موثر است که بتوان آن را بدون دردسر ادغام کرد و در چندین برنامه کاربردی، مواد و رسانه ها کار کرد.
اطمینان حاصل کنید که لوگوی خود را در قالب وکتور طراحی کرده اید تا مقیاس آن در هر اندازه ای آسان تر شود. یکی از راه های موثر برای ایجاد لوگوهای همه کاره تر این است که قبل از وارد کردن رنگ ها به معادله، شروع به ایجاد لوگو در نسخه سیاه و سفید کنید تا تمرکز از مفهوم و شکل تغییر نکند. از این رو، لوگوهای ساده راحت‌تر مدیریت می‌شوند، زیرا می‌توان آن‌ها را بر اساس نیاز به سرعت تغییر داد و در تمام رسانه‌ها مانند وب، تمبر، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، نوشت افزار، هدایای تبلیغاتی و غیره قابل استفاده است.جعل لوگوی ساده سخت است! اگر لوگوی شما ساده نباشد، سرقت برند شما بسیار دشوار خواهد بود! اگر لوگو جزئیات بسیار کمتر و رنگ های کمتری داشته باشد، کپی کردن یا استفاده از آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.
اگر به دنبال یک لوگوی پیچیده برای برند خود هستید، این احتمال وجود دارد که رقیب واقعی شما تغییرات کمی در طراحی یا جزئیات ایجاد کند و بقیه آن را بپذیرد. بنابراین، چرا اجازه دهید رقیب شما از اعتباری که برند شما ایجاد کرده است استفاده کند؟ یک لوگوی ساده وضوح یک پیام را به ارمغان می آورد! هدف اصلی یک لوگو انتقال پیام برند است و طراحی پیچیده در جایی این هدف را شکست می دهد. لوگو باید به وضوح پیامی را در مورد «تو کی هستی» و «آنچه ارائه می‌دهی» تعریف یا ارائه دهد.
اگر مصرف‌کننده در مورد پیام یا پیشنهاد برند شما بی‌اطلاع بماند، در این صورت شما به یک شکست احتمالی دعوت می‌کنید! لوگو اولین چیزی است که مصرف کننده متوجه می شود و فوراً تصمیم می گیرد، خوب یا بد - این کاملاً به تأثیرگذاری لوگو بستگی دارد! یک لوگوی ساده به یاد آوردن آن را آسان تر می کند! آخرین اما نه کم‌اهمیت، یادآوری یک لوگوی ساده آسان‌تر است – بنابراین در حالی که لوگوی خود را از هر یک از بهترین شرکت‌های طراحی لوگو طراحی می‌کنید، قانون «کمتر، بیشتر است» را به خاطر بسپارید. اطلاعات کمتر و جزئیات کمتر ثبت چیزها را برای مغز آسان‌تر می‌کند و اگر مصرف‌کنندگان بتوانند لوگوی برند شما را به خاطر بیاورند، این احتمال وجود دارد که به شما بازگردند!
 

تاریخچه لوگو استارباکس

۱۰ بازديد
استارباکس یک شرکت بسیار موفق است که راه خود را به صدر صنعت کافی شاپ رساند.
آنها نیروگاه قهوه هستند، با بیش از 30000 فروشگاه در سراسر جهان. آنها در نزدیک به 80 کشور فعالیت می کنند و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهند.
 
بخشی از چگونگی موفقیت استارباکس در برندسازی آن نهفته است. نام، محصول و لوگوی آنها آنقدر محبوب و موفق است که مترادف با قهوه شده است.
برای طراحی آنلاین لوگو به بیزگو مراجعه کنید.
می‌دانید که یک شرکت به جای محصول یا خدمات، وقتی نام آن به ذهن می‌رسد، نام تجاری خود را ثابت کرده است:
 
اگر دستمال کاغذی می خواهید یک کلینکس بگیرید
در صورت تمایل به تحویل آنلاین با آمازون سفارش دهید
اگر فست فود می خواهید در مک دونالد بخورید
اگر قهوه می خواهید در استارباکس بنوشید
بیایید فنجان قهوه تاریخ را هم بزنید و تکامل لوگوی استارباکس را بررسی کنیم، از آغاز فروتنانه آنها در سال 1971 تا غول جهانی قهوه که امروز هستند.
 
اما قبل از اینکه اولین جرعه خود را بنوشیم…
 
حقایق جالب قهوه و تاریخچه استارباکس
ما انسان ها از قرن نهم قهوه می نوشیم. داستان از این قرار است که چوپانان پس از خوردن بخشی از گیاه قهوه متوجه «رقصیدن» بزهای خود شدند. راهب نزدیک آن گیاه را گرفت و اولین فنجان قهوه را ساخت که او را تمام شب بیدار نگه داشت.
 
بنابراین، به یک معنا، باید از بزها برای کمک به کشف و لذت بردن از فنجان های قهوه تشکر کنیم.
 
اما قهوه همیشه آنقدر محبوب نبود. علاوه بر تمجید از بزها برای کمک آنها، انگلیسی ها نیز دستی در محبوبیت قهوه داشتند. آنها به خاطر عشقشان به چای معروف هستند و در دوران جنگ انقلابی، نوشیدن قهوه به جای چای وطن پرستانه بود.
 
هنگام بحث در مورد تاریخچه استارباکس، لازم است بدانیم که اکثر خرده فروشان قهوه در آن زمان قهوه بی کیفیت را از قوطی ها بیرون می آوردند و آن را به مشتریان ارائه می کردند.
 
سه بنیانگذار استارباکس، گوردون بوکر، زیو سیگل و جری بالدوین می خواستند بهتر عمل کنند. آنها رویای ایجاد فضایی امن در سیاتل را در سر می پرورانند که مردم بتوانند در آنجا بیایند و از قهوه، چای و ادویه ها لذت ببرند. آنها به نوعی روش نوشیدن قهوه را متحول کردند.
 
به سرعت به سال 1987 رسید و شرکت به گروهی از سرمایه گذاران فروخته شد که با نام قهوه استارباکس تغییر نام دادند و شروع به گسترش کردند. امروز، آنها بزرگترین قهوه خانه های زنجیره ای هستند!
تکامل لوگوی استارباکسلوگو و بسته بندی استارباکس ظاهر و حسی چشمگیر دارد که خودنمایی می کند و توجه شما را به خود جلب می کند. (این یک حرکت هوشمندانه است، زیرا لوگوی شما چهره شرکت شما است.) داشتن یک لوگوی به یاد ماندنی و قابل تشخیص به افزایش وفاداری و آگاهی از نام تجاری کمک می کند - یک ضربه مضاعف برای استارباکس، که هر دو را شکست داده است. لوگوی فعلی استارباکس در مقایسه با طرح های قبلی مینیمالیستی است. این به آن‌ها کمک می‌کند تا در وب‌سایت‌ها تبلیغ کنند، لوگوی خود را روی محصولاتی مانند فنجان قهوه و تی‌شرت، و سایر مواد تبلیغاتی چاپ کنند تا پیام الهام‌بخش و پرورش خود را در سراسر جهان منتشر کنند. بیایید نگاهی به نحوه پیدایش لوگو بیندازیم.
 1971
استارباکس همیشه استارباکس نامیده نمی شد. بنیانگذاران اصلی ابتدا نام شرکت خود را Pequod برگرفته از کشتی شکار نهنگ در داستان موبی دیک گذاشتند. آنها به سرعت متوجه شدند که این نام جذاب نیست و آن را به Starbuck، که همکار ارشد کشتی بود، تغییر دادند.  این موضوع دریایی است که آنها را به اولین طراحی لوگوی پری دریایی دم دوقلو هدایت کرد. در اساطیر یونانی، این آژیرها (همانطور که به آنها نیز گفته می شود) ملوانان را وسوسه می کند که کشتی هایشان را در سواحل جزایر کوچک سقوط کنند. لوگوی استارباکس نیز همین کار را می کند، با این تفاوت که مشتریان را به خرید قهوه خوش طعم ترغیب می کند. اولین لوگو از رنگ قهوه ای قهوه ای (زمینی، پایدار، پرورش دهنده) استفاده می کرد و پری دریایی کاملاً قابل مشاهده بود و دم خود را در هر دو دست نگه می داشت. طراحی دایره‌ای به آن‌ها این امکان را می‌داد تا نام شرکت خود را با قهوه، چای و ادویه‌ها دور لوگو بچرخانند و به مشتریان اطلاع دهند که چه چیزی در دسترس است.
1987
در طول این مدت، شرکت توسط هوارد شولتز خریداری شد که وقت خود را برای طراحی مجدد لوگو تلف نکرد. این اولین تکامل لوگوی استارباکس خواهد بود.  شولتز تری هکلر، هنرمند و طراح را برای کمک به لوگوی جدید استخدام کرد. هکلر با الهام گرفتن از بندر سیاتل و تمایل به ترکیب ایده شروعی تازه و فرصت های جدید برای رشد و موفقیت، تغییرات بزرگی در لوگو ایجاد کرد. پری دریایی تغییر چهره یافت. سینه هایش با موهایش پوشانده شده بود، تاجش را حفظ کرد و روان تر شد. رنگ لوگو از قهوه ای به سبز کلی تبدیل شد تا نشان دهنده هدف جدید شرکت باشد. کلمات «چای» و «ادویه» نیز حذف شدند. در عوض، آنها یک علامت کلمه جدید ایجاد کردند - قهوه استارباکس، با دو ستاره که کلمات را به هم متصل می کنند. استفاده و قرارگیری ستارگان به لوگو کمک کرد که برجسته شود و هویت برند آن را به یاد ماندنی و به راحتی تشخیص دهد. 
1992
در سال 1992، استارباکس سومین تغییر طراحی لوگو خود را انجام داد. این لوگو بر روی پری دریایی زوم می کرد و نمای نزدیک تر و صمیمی تری ایجاد می کرد. نیروی دریایی او دیگر قابل مشاهده نبود و فقط بخشی از دم او دیده می شد.  فونت نیز با ظاهری حرفه ای تر و مدرن تر تیز شد. نتیجه یک لوگو با ظاهر و احساس تمیزتر است و آژیر تأثیر و تمرکز بیشتری دارد. 
 2008
این شرکت در جشن چهلمین سالگرد خود تصمیم گرفت تا تلاش زیادی برای تغییر نام تجاری خود انجام دهد. با انفجار گذشته، آنها لوگوی اصلی سال 1971 را با چند پیچ ​​و تاب مدرن دوباره تجسم کردند و رنگ لوگو را از سبز به سیاه تغییر دادند.  نتیجه یک شکست بود و آنها با واکنش شدید مشتریان خود مواجه شدند. برند سبز و طراحی ساده لوگوی آن‌ها به قدری برای عموم محبوب و آشنا شده بود که مخاطبان آن‌ها از پذیرش چیزی غیر از لوگوی سبز محبوب خودداری کردند. فقط به شما نشان می دهد که پیوند بین برند و لوگوی شما چقدر قدرتمند است.
2011
استارباکس با درک اینکه برندشان چقدر قوی و موفق شده است، بسیاری از عناصر طراحی آشنا را از لوگوی خود حذف کرد و ظاهر و احساسی بسیار مدرن به آن بخشید و مینیمالیسم پیشتاز آن بود.  آنها با علامت کلمه، ستاره ها و حلقه بیرونی خداحافظی کردند. اکنون لوگو کاملاً بر روی آژیر متمرکز شده است که آن را بزرگ کرده و چهره را تغییر داده است. چشم ها، بینی و موهای او دوباره طراحی شدند تا متقارن تر شوند و رنگ پس زمینه سبز نمادین را بازگرداندند. استارباکس توضیح داد که این آخرین رویکرد به لوگو اجازه می دهد تا جذابیت داشته باشد و با مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. عناصر طراحی موفق لوگوی استارباکسچیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم از تکامل لوگوی استارباکس بیاموزیم. داشتن یک طلسم منحصر به فرد و قابل تشخیص به آنها کمک کرد تا یک برند قدرتمند نه تنها در آمریکا بلکه در کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند. 
از همان ابتدا لوگوی آنها به قوی ترین شکل ممکن به برندشان متصل شد. قهوه استارباکس بدون لوگو وجود نداشت. دایره ها بهترین شکل برای استفاده هستند زیرا نشان دهنده یک سفر بی پایان در سراسر جهان هستند. بعلاوه، کار با آن در قالب‌های مختلف بسیار آسان است، چه در حال چاپ آن بر روی فنجان‌های قهوه (که منحنی دارند و می‌توانند با لوگوی شما چالش‌هایی ایجاد کنند) یا تبلیغات چاپی مانند روزنامه و بیلبورد. نه تنها این، بلکه لوگوهای نمادها حسی سنتی و جاودانه را القا می کنند، به همین دلیل است که استارباکس برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گرفت.
در کنار آژیر اکنون معروف آنها، انتخاب یک سبز روشن و سالم به عنوان رنگ اصلی برند آنها نیز حس شفقت، پرورش و مهربانی را تقویت می کند. لوگوی استارباکس نمونه کاملی از این است که چگونه طراحی لوگو موثر با تلاش‌های هویتی و برندسازی آن همراه است. نتیجه گیریاستارباکس با تازه کردن لوگوی خود، نام تجاری خود را به روز نگه داشته و به مشتریان اطلاع می دهد که با زمان تغییر می کنند. آیا برای طراحی لوگوی تجاری خود الهام گرفته اید؟ برای شروع به سازنده آرم رایگان ما سر بزنید!

 منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/starbucks-logo