شنبه ۲۱ خرداد ۰۱ ۱۵:۴۳ ۹ بازديد
انتخاب لوگو برای برند شما اصلاً کار آسانی نیست! وقت گیر است اما ارزش زیادی برای برند دارد. اگر زمان و منابع کافی در اختیار دارید، مطمئن شوید که شرکت برتر طراحی لوگو را استخدام کرده اید تا بهترین نتایج ممکن را از سرمایه گذاری خود بگیرید. بنابراین، چه چیزی یک لوگوی موفق و موثر را ایجاد می کند؟ خوب، جنبهها و عوامل زیادی وجود دارد که موفقیت یک لوگو را تعیین میکند، اما سادگی یکی از عواملی است که در همه طرحهای برنده لوگو در سراسر جهان مشترک است. یک لوگوی ساده در واقع بهترین چیز ممکن است زیرا می تواند به طور موثر پیام یک برند را ارائه دهد و همچنین به راحتی قابل یادآوری است!
درباره طراحی لوگو لوازم خانگی در بیزگو بیشتر بخوانید.
قبل از اینکه فهرستی از دلایل ساده نگه داشتن لوگو را بخوانیم، مهم است که اصل KISS را بدانیم تا طراحی را با عناصر زیاد و سفارشی سازی شلوغ نکنیم و در نتیجه سردرگمی ایجاد نکنیم. ببوسید یا آن را ساده نگه دارید. احمق! - اصل مذکور بر سادگی طراحی لوگو تاکید دارد. همچنین پیشنهاد میکند هنگام طراحی لوگو از پیچیدگی دوری کنید و در هنگام انتخاب طراحی لوگو، سادگی را به عنوان ویژگی کلیدی در نظر بگیرید. لوگو زمانی ساده است که کاربران بتوانند در یک لحظه با آن ارتباط برقرار کنند و به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. بنابراین سادگی در واقع بسیار مهم است!
طراحی لوگوهای موفق همیشه ساده هستند و رویکردی مینیمالیستی را اتخاذ می کنند. بیایید بخوانیم که چرا باید لوگوی برند خود را ساده نگه دارید:
یک لوگوی اولیه معادل طراحی برند خوب است! لوگوهای ساده تأثیری ابدی بر بینندگان و کاربران می گذارد. آنها پیام برند را به مؤثرترین شکل ارائه می دهند و همچنین ویژگی های برند را نشان می دهند! اگر نیاز به الهام دارید، نگاهی به لوگوی برندهایی مانند مکدونالدز، امتیوی، آیبیام، اپل و غیره بیندازید. این آرمها بدون هیچ عنصر پیچیده در طراحی یا عبارات مبهم در متن، تاثیری ماندگار بر جای میگذارند.
طراحی ساده لوگو را فوراً قابل تشخیص می کند! یک لوگو باید با یک نگاه قابل تشخیص باشد و به همین دلیل است که سادگی بسیار مهم است! هرچه لوگو ساده تر باشد، آشنایی با آن آسان تر می شود. جنبه مهمی که باید قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو برند خود در نظر بگیرید این است که اطمینان حاصل کنید که لوگو باید به گونه ای باشد که نام برند شما را با یک چشم به هم زدن در ذهن مشتریان یا کاربران بیاورد. تحقیقات نشان میدهد که مصرفکنندگان بیشتر به سمت طراحی مینیمال گرایش پیدا میکنند، بنابراین لوگوی خود را عاری از هرگونه پیچیدگی و شلوغی نگه دارید. یک لوگوی ساده باعث واکنش عاطفی فوری می شود! سادگی در طراحی می تواند به راحتی یک واکنش عاطفی فوری را ایجاد کند.
وقتی طراحی را ساده و تمیز نگه دارید، مغز کاربر شما میتواند آن را با سرعتی بسیار سریع پردازش کند و در آن زمان است که جنبه احساسی او میتواند به طور موثری کنترل شود. هنگامی که طراحی لوگو پیچیده است، پردازش شناختی بیش از حد مورد نیاز است و این به نوبه خود، تأثیر عاطفی را کاهش می دهد. ترکیب بیش از حد عناصر و جزئیات در طراحی می تواند تاثیری را که می خواهید با کمک لوگوی برند خود به دست آورید، کاهش دهد. سادگی منجر به تطبیق پذیری می شود! هنگام طراحی لوگوی خود از یک شرکت طراحی لوگو، باید رویکردی ساده را اتخاذ کنید. یک لوگو زمانی موثر است که بتوان آن را بدون دردسر ادغام کرد و در چندین برنامه کاربردی، مواد و رسانه ها کار کرد.
اطمینان حاصل کنید که لوگوی خود را در قالب وکتور طراحی کرده اید تا مقیاس آن در هر اندازه ای آسان تر شود. یکی از راه های موثر برای ایجاد لوگوهای همه کاره تر این است که قبل از وارد کردن رنگ ها به معادله، شروع به ایجاد لوگو در نسخه سیاه و سفید کنید تا تمرکز از مفهوم و شکل تغییر نکند. از این رو، لوگوهای ساده راحتتر مدیریت میشوند، زیرا میتوان آنها را بر اساس نیاز به سرعت تغییر داد و در تمام رسانهها مانند وب، تمبر، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، نوشت افزار، هدایای تبلیغاتی و غیره قابل استفاده است.جعل لوگوی ساده سخت است! اگر لوگوی شما ساده نباشد، سرقت برند شما بسیار دشوار خواهد بود! اگر لوگو جزئیات بسیار کمتر و رنگ های کمتری داشته باشد، کپی کردن یا استفاده از آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.
اگر به دنبال یک لوگوی پیچیده برای برند خود هستید، این احتمال وجود دارد که رقیب واقعی شما تغییرات کمی در طراحی یا جزئیات ایجاد کند و بقیه آن را بپذیرد. بنابراین، چرا اجازه دهید رقیب شما از اعتباری که برند شما ایجاد کرده است استفاده کند؟ یک لوگوی ساده وضوح یک پیام را به ارمغان می آورد! هدف اصلی یک لوگو انتقال پیام برند است و طراحی پیچیده در جایی این هدف را شکست می دهد. لوگو باید به وضوح پیامی را در مورد «تو کی هستی» و «آنچه ارائه میدهی» تعریف یا ارائه دهد.
اگر مصرفکننده در مورد پیام یا پیشنهاد برند شما بیاطلاع بماند، در این صورت شما به یک شکست احتمالی دعوت میکنید! لوگو اولین چیزی است که مصرف کننده متوجه می شود و فوراً تصمیم می گیرد، خوب یا بد - این کاملاً به تأثیرگذاری لوگو بستگی دارد! یک لوگوی ساده به یاد آوردن آن را آسان تر می کند! آخرین اما نه کماهمیت، یادآوری یک لوگوی ساده آسانتر است – بنابراین در حالی که لوگوی خود را از هر یک از بهترین شرکتهای طراحی لوگو طراحی میکنید، قانون «کمتر، بیشتر است» را به خاطر بسپارید. اطلاعات کمتر و جزئیات کمتر ثبت چیزها را برای مغز آسانتر میکند و اگر مصرفکنندگان بتوانند لوگوی برند شما را به خاطر بیاورند، این احتمال وجود دارد که به شما بازگردند!
- ۰ ۰
- ۰ نظر